Vragen en antwoorden

  1. Betalingen
  2. Annulatie van je reis
  3. Verzekering
  4. Vervoer/transport
  5. Waarborg
  6. Last Minutes
  7. Skipas
  8. Minderjarigen
  9. Reisdocumenten en paspoort
  10. Foodpacks

Heb je een vraag die je hieronder nergens kan terugvinden?

Mail ze door naar: info@snowblend.com

1. Betalingen

Meld je aan en volg jouw boekings- en betalingsinfo op de voet

Via de link "mijn boeking" krijg je toegang tot je boekingsgegevens, facturen, betalingen en reisdetails.

Je krijgt ook na boeking een bevestigingsmail van ons met alle gegevens in. Als je deze niet hebt ontvangen, check dan zeker je SPAM folder. Als hij daar ook niet in zit dan heb je misschien een verkeerd emailadres opgegeven. Stuur ons in dat geval een mailtje op info@snowblend.com zodat wij dit juist in ons systeem kunnen zetten.

Hoe weet ik of mijn betaling in orde is?

Als de betaling bij ons binnengekomen is, krijg je een mailtje van ons ter bevestiging. Indien je deze mail niet ontvangen hebt, kan je dit best even nakijken in je Spam-berichten.

Hou er rekening mee dat betalingen vanuit NL altijd een aantal dagen langer duren voordat deze bij ons geregistreerd staan.

Hoe kan ik betalen?

Na het maken van je reservatie krijg je van ons een factuur met een overschrijvingsformulier. Je kan de betaling uitvoeren via overschrijving (vergeet dan zeker niet de gestructureerde mededeling!). Je kan ook eenvoudig inloggen via "mijn boeking" en zo de betaling uitvoeren via kredietkaart, overschrijving, … De betaling staat dan meteen geregistreerd.

Wat moet ik vermelden bij mijn betaling?

Je mag het bedrag overschrijven op het Volgende rekeningnummer:
IBAN : BE45 7310 2464 9489 (KBC)
BIC: KREDBEBB
Vermeld duidelijk het referentienummer dat op je factuur staat. Anders kunnen wij de betaling niet toewijzen. Per reservatie is er een ander referentienummer!!

Ik heb betaald maar nog geen verdere vertrekinfo ontvangen?

De vertrekinfo ontvang je ten laatste 5 dagen voor vertrek per mail. Indien de betaling niet ok is ontvang je van ons geen verdere vertrekinfo. Dit kan zijn omdat je een foutieve mededeling hebt gebruikt, deze kan je terugvinden op je factuur.

2. Annulatie van je reis

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Annulatie van een reis kan enkel door de hoofdboeker worden doorgegeven via Mijn Snowblend. Je krijgt dan direct de annuleringskosten te zien. Lukt het annuleren via Mijn Snowblend niet? Vul dat het annuleringsformulier in. Wanneer je een deel van jouw vakantie wilt annuleren kun je het online annuleringsformulier invullen. De annulering wordt binnen enkele werkdagen per mail bevestigd met in de bijlage jouw annulatiefactuur met daarop de aangerekende annulatiekosten. Indien je een verzekering via Snowblend hebt afgesloten ontvang je samen met de bevestiging ook de documenten om beroep te doen op de verzekering en zo de annulatiekosten terug te vorderen. Annulatiekosten volgens onderstaand schema.

Annulatiekosten:

  1. bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom.
  2. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
  3. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
  4. bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
  5. bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
  6. bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
  7. bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Als ik niet betaal, wordt mijn reis dan automatisch geannuleerd?

Nee, indien je niet mee gaat of annuleert dan moet je dit ALTIJD per mail en volgens de annulatievoorwaarden aan ons bevestigen!

3. Verzekering

Wat is inbegrepen in de verzekering?

In samenwerking met Europeesche verzekeringen hebben verschillende types verzekeringen uitgewerkt. Je kan deze terugvinden op de pagina ‘verzekeringen’ waarop je geraakt via de homepage

Ik heb een annuleringsverzekering genomen, krijg ik mijn geld altijd terug als ik mijn reis annuleer?

Om de gemaakte kosten te recupereren van de verzekering, moet de verzekering akkoord gaan met de reden van annulatie. Het is niet Snowblend maar de verzekering die je reis terugbetaald.

4. Vervoer/transport

Opstapplaatsen?

De exacte vertrektijden en de juiste plaats waar de bussen vertrekken, staan vermeld in de vertrekinfo die je ontvangt ten laatste 5 dagen voor afreis. Let wel, deze wordt enkel automatisch verstuurd indien wij de volledige betaling goed ontvangen hebben.

Kan mijn opstapplaats gewijzigd worden door Snowblend?

Ja, indien het minimum aantal van 15 personen niet gehaald wordt bij een opstapplaats, kan Snowblend jouw opstapplaats wijzigen. Je wordt dan telefonisch op de hoogte gebracht. Verschillende alternatieve opstapplaatsen worden jou vervolgens voorgesteld.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Per persoon mag er 1 stuk handbagage en 1 normale reiszak of koffer (max. 20 kg) meegenomen worden. Meerdere zakken kunnen echt niet mee!! Wil je ook je eigen ski's of snowboard meenemen? Geen probleem, deze gaan gratis mee met de bus!
We willen er ook op wijzen dat het verboden is om alcohol mee te nemen op de bus of in het bagageruim. Alles wat extra is op de hierboven vermelde bagage kan geweigerd worden op de bus.

Wanneer is de heen en de retour reis?

Bij weekreizen is het vertrek vanuit België/Nederland is steeds voorzien op vrijdagavond (tenzij anders vermeld). De uren zijn afhankelijk van de plaats waar je vertrekt

Jullie komen zaterdag morgen/ middag toe op jullie bestemming.

De retour is steeds voorzien op zaterdag avond met aankomst op zondag morgen/middag in Belgié/Nederland. Verdere informatie krijg je, na het betalen van het volledige bedrag, +/- 2 weken voor vertrek per mail toegestuurd.

Indien ik met eigen vervoer kom vanaf wanneer worden we daar verwacht?

Bij weekreizen ben je welkom op onze bestemmingen vanaf zaterdagmiddag 17u, tenzij anders vermeld in de vertrekinfo. Mensen met een 8 daagse skipas kunnen deze vanaf 9 uur afhalen bij de Snowblend verantwoordelijke. Je kan zijn of haar contactgegevens terugvinden op je voucher.

5. Waarborgen

Hoeveel bedraagt de waarborg?

Het bedrag is gelijk aan € 100 x maximum aantal plaatsen in het appartement. (Indien je met 3 personen in een 4 persoonsappartement verblijft, is de waarborg € 400). Dit kan in sommige gevallen wijzigen afhankelijk van de residentie of het gebied waar u verblijft. De exacte info voor de waarborg zal ook op uw vertrekinfo meegedeeld worden.

Hoe gebeurt de afhandeling van de waarborg?

De afhandeling van de waarborg is een zaak tussen de reiziger en de lokale verhuurpartner. Bij check-out wordt het appartement gecontroleerd. Indien er gebreken zijn, zal er een bedrag van de kredietkaart worden afgehouden. Het bedrag vergoedt op die manier de gebreken.

Snowblend kan niet aansprakelijk worden gesteld voor meningsverschillen tussen de reiziger en de lokale verhuurpartner.

Waarborgen kunnen oa. ingehouden worden voor: schade, verlies, (geluids)overlast, inzetten van security, niet schoonmaken appartement, interventies door gendarmerie, imago-schade aan de residentie,…

Enkele tips!

- Indien er bij aankomst gebreken zijn aan het appartement, breng je best de Snowblend crew hiervan op de hoogte. (Het kan nooit kwaad om dit even te laten bevestigen op papier!) Noteer dit tevens op het check-in document.

- Wanneer bij er check-out bevestigd wordt dat het appartement in orde is en dus in dezelfde staat werd achtergelaten als bij aankomst een week eerder, vraag je hier ook best even schriftelijke bevestiging van aan de lokale verhuurpartner. (kopie plaatsbeschrijving)

6. Last Minutes

Heb ik recht op bijkomende kortingen bij het boeken van een last minute?

Bij de last minutes vervallen alle andere kortingen!

Hoe zit het met de vertrekinfo als ik een last minute boek?

Het is aangeraden dat je een betalingsbevestiging doormailt naar info@snowblend.com. Omdat het een paar dagen kan duren voor deze in ons systeem zichtbaar is en om misverstanden te vermijden, kan je dus best een betalingsbevestiging doormailen. Als wij deze betalingsbevestiging doorgemaild krijgen kunnen we je een mailtje sturen met de vertrekinfo.

7. Skipas

Op welke dag start mijn skipas?

Een skipas van 6 of 7 dagen start de dag na aankomst.

Een skipas van 8 dagen start op de dag van aankomst.

8. Minderjarigen

Heb ik toestemming nodig van mij ouders indien ik minderjarig ben?

Indien je jonger bent dan 18 jaar dan vragen wij een schriftelijke toestemming van je ouders. Je moet hiervoor geen document gaan halen bij je gemeente. Gewoon het documentje dat je hier kan vinden ondertekend door je ouders mailen naar info@snowblend.com. Ook kan je best een kopie van dit document meenemen op je reis!

9. Reisdocumenten en paspoort

Heb ik een reispas nodig?

Je hebt geen reispas nodig om te reizen binnen Europa. Vergeet wel zeker je identiteitskaart niet mee te nemen!

Heb ik mijn reisdocumenten nodig ter plaatse?

Je hebt deze ter plaatse niet nodig. Maar je kan ze voor de zekerheid altijd best even uitprinten en meenemen.

10. Foodpacks

Wat houden de foodpackets precies in?

Klassiek

Gourmet

Savoyard

Vegetarisch

Om snowblend.be goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies. Wijzig cookie instellingen